ilt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & Cevap | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Yok |
2 | YAPMA 1: Malzemeler, Aletleri ve Teknikleri | Okuma Parçası: Frank Lloyd Wright, “Meaning of Materials – Glass,” (details below) |
3 | YAPMA 2: Süreç ve Eğitim | Okuma Parçası: Jill Dunkerton, “Drawings and Props,” (details below) |
4 | STİL 1: Çağ, Rekabet ve Değişim | Okuma Parçası: E.H. Gombrich, The Story pf Art, pp. 58-65 |
5 | STİL 2: Bireysel Stil ve Coğrafi Stil | Okuma Parçası: Marlene R. Breu, ‘Traditional Turkish women’s dress’, in: L. Welters, Folk dress in Europe and Anatolia, Oxford/New York 1999, pp. 38-51 |
6 | Okuma Parçaları İnceleme | Yok |
7 | Ara Sınavı | Yok |
8 | İDEOLOJİ 1: Klasik Batı ve Batılı Olmayan İdeolojiler | Okuma Parçası: Janet Marquardt & Stephen Eskilson, “Alberti and 15thCentury Painting,” (details below) |
9 | İDEOLOJİ 2: Modernizm ve Eleştirisi | Okuma Parçası: Ulrich Conrads (editor), “Futurist Architecture” and “De Stijl Manifesto I” (details below) |
10 | KULLANIMI 1: Hami, Müşteri ve Kullanıcı | Okuma Parçası: J. Raby, ‘A Sultan of paradox: Mehmed the Conqueror as a Patron of the Arts’, Oxford Art Journal, Vol. 5, No. 1 (1982), pp. 3-8 |
11 | KULLANIMI 2: İşlev ve Yer | Okuma Parçası: Victor Papanek, “What is Design?” (details below) |
12 | ANLAM: Bir Mesaj Gibi | Okuma Parçası: Peter Schoon and Sander Paarlberg “Jan de Braij: A Couple as Odysseus and Penelope” (details below) |
13 | Okuma Parçaları İnceleme | Yok |
14 | Film Gösterisi | Yok |
15 | Gezi | Yok |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Leon Battista Alberti, “Book Seven: Ornament to Sacred Buildings, Section 8” from On the Art of Building in Ten Books, 1450 (translated by Joseph Rykwert, Neil Leach and Robert Tavenor, 1989), pp. 205210. Ulrich Conrads, ed. “Futurist Architecture (1914)” and “De Stijl Manifesto I” from Programs and Manifestoes on 20thCentury Architecture, 1970, pp. 3440. Jill Dunkerton, et al, “Drawings and Props” from Giotto to Dürer: Early Renaissance Painting in the National Gallery, edited by 1991, pp. 141145. Janet Marquardt and Stephen Eskilson “Alberti and FifteenthCentury Painting” and “Ancient Egypt,” Frames of Reference: Art, History and the World, 2005, pp. 143147 and 5661. Victor Papanek, “What is Design?” from Design for the Real World, , 1972, pp. 1724. Peter Schoon and Sander Paarlberg, “Jan de Braij: A Couple as Odysseus and Penelope” from Greek Gods and Heroes in the Age of Rubens and Rembrandt, 2001, pp. 184185. Metin Sözen, “Rugs and FlatWeaves,” The Evolution of Turkish Art and Architecture, 1987, pp. 302305. Frank Lloyd Wright, “In the Cause of Architecture: The Meaning of Materials – Glass,” ARCHITECTURAL RECORD, June 1928, pp. 197202. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 5 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 25 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 3 | |
Proje | 1 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 90 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
3 | İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, | X | ||||
4 | Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, | X | ||||
5 | Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. | X | ||||
6 | Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, | X | ||||
7 | Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, | X | ||||
8 | Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, | X | ||||
9 | İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, | X | ||||
10 | Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. | X | ||||
11 | Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | X | ||||
12 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest